Bijlage Westerscheldetunnel vragen 30 augustus 2023

markers/nieuws.png Door 49 weergaves

Na de brand in de Mont Blanctunnel (24 maart 1999) werden volgende maatregelen van kracht, om dergelijke rampen in de toekomst te voorkomen:

  • Maximumsnelheden en minimumafstanden tussen voertuigen in de tunnel worden strikt gerespecteerd.
  • Vrachtwagens die op het punt staan de tunnel in te rijden, worden gecontroleerd op alarmerende hitteniveaus.
  • Er is slechts een controlekamer om reddingsacties beter te coördineren, deze wordt beheerd door GEIE-TMB (Groupement Européen d’Intérêt Économique du Tunnel du Mont Blanc).
  • Nooduitgangen worden duidelijker aangegeven en leiden naar tunneluitgangen onder het wegdek, om zo onder de rook te kunnen blijven.
  • Er is een brandweerteam permanent in de tunnel gestationeerd.
  • Brandweerwagens zijn uitgerust met infraroodsystemen, om mensen onder slechte zichtbaarheid op te sporen.

N.B. Deze tunnel is gedurende drie jaar gestremd geweest!

(BRON: Wikipedia)

Partij voor Zeeland.nl

Nieuwsbrief

Aanmelden of afmelden

Ontvang onze nieuwsbrief
Ik ga akkoord met Gebruiksvoorwaarden en de Privacy beleid
U ontvangt na uw inschrijving een mailbericht om uw inschrijving te bevestigen

Actueel

Partij voor Zeeland